Sunt musafir..

Sunt musafir aici, nu stiu multe amanunte din “lupta pentru supravietuire” in Canada, insa gandul ce nu mi-a dat pace azi a fost ca e bine sa traiesti intr-un vis, intr-un loc frumos si ingrijit, o tara cu adevarat libera, cu oameni multumiti, optimisti si increzatori!
Sunt subiectiva poate, sunt influentata de marile diferente pe care nu se poate sa nu le observi din prima zi, insa cred ca Romania mai are tare mult pana sa ofere unui om ce munceste 8 ore pe zi, aceleasi satisfactii pe care statul canadian le ofera in aceleasi conditii. Nu ma urati, nu o zic cu rautate si cu nici un mesaj ascuns. O spun, pur si simplu.
Nu zic nu, am vazut si semnele crizei – pe o cana de cafea se stersese, cu marker negru, un “1” de dinaintea lui 8 de pe eticheta de pret, in “gift shop-ul” de la CN Tower. Desigur ca urmele sunt foarte adanci si aici, ca in tara noastra, insa parca valul greu a trecut si lumea merge mai departe.

Azi am fost in CN Tower, cel mai inalt turn de observare facut de om (parca asa ceva scria sus, la etajul cu restaurantul rotativ), si mi-am dorit sa va spun ca m-am bucurat din nou de tot ce am vazut de acolo, de sus. Maine pun si poze.
Acum, cand va scriu, in tara este 4.38, eu mor de somn la ora 22.38 cat e aici. As fi vrut sa va povestesc mai multe, mai ales cum m-am intalnit cu domnul X, roman plecat de peste 10 ani in Canada. Mi-a cerut un autograf intr-un supermarket si a promis ca vine la concert, mi-a aratat poza din portofel cu catedrala din Timisoara unde a facut facultatea si cum mi-a spus, in mai multe cuvinte, ca e greu sa iti gasesti loc intr-o lume si sa visezi la alta si la “cum ar fi fost daca…” – am inteles ca ar fi ca si cum ti-ai cauta locul intre doua lumi.
Mi-e drag de oamenii care isi urmeaza visele, mi-e si mai drag de cei care nu le gasesc, oricat le cauta.

Va las acum, nu prea imi mai aflu cuvintele, dar promit sa revin maine dupa repetitii, inainte sa ma machiez pentru concert.
Tot maine va spun si cum a fost astazi.

Buna dimineata, voua. Noapte buna, mie.
E multa ceata…

One Response to “Sunt musafir..”

  1. ionel torac Says:

    Ai dreptate Paula, nu ai de ce sa te scuzi. Sant diferente pe care oricine le observa cu ochiul liber, e o alta lume acolo. Si inca o data vreau sa te felicit pentru ca scrii extraordinar de bine, daca nu erai o cantareata minunata ai fi fost un jurnalist de reportaj foarte bun si ti-ai fi gasit locul la un cotidian central quality. Inca o data felicitari.


Leave a Reply

